Így zöldülünk mi - konyha

Tudom, hogy a csapból is ez folyik.
És azt is tudom, hogy úgy gondolják sokan, hogy egyedül kevesek hozzá.
Szerintem nincs így. 
Mindenki a maga szintjén tud tenni a Földért, a jövőért.
Ezért úgy gondoltam, hogy megosztom, hogy mi hogyan zöldülünk.
Abszolút nem bonyolult, nem kerül több péznbe, sőt!
És igaz, hogy az elején egy kis odafigyelést igényel, de ha érted, hogy miért csinálod, akkor ez igazán nem nagy ár azért, amit elérhetsz/ elérhetünk.

Arra gondoltam, hogy minden "helyszínét" az életnek külön venném. 
Így a következő részek várhatóak:
  • Konyha - életmód
  • Fürdőszoba és higiénia
  • Gyerek 
  • Mi van a táskámban, ha elindulok?
Egyenlőre ennyi jutott eszembe.

Konyha

Amiben már jók vagyunk:
  • Mosogató szivas - luffa tök -  komposztálható, nagyon sokáig jó 
  • Mosogatószer - csomagolásmentes boltból, környezetbarát.
  • Saját zöldségek termelése - van kiskertünk, ilyenkor télen sajnos nem termelünk semmit, de eltettem sok gyümölcsöt a fagyasztóba, így most is kerül "bio" gyümölcs az asztalra. Nyáron alig kell zöldséget vennünk, mert termelünk annyit, hogy meglegyünk :) Egyébként nincs jobb érzés, mint reggel kimenni a kertbe és saját paradicsomot, paprikát enni. 
  • Kistermelői zöldség-gyümölcs-hús - https://www.kisberenyitermek.hu 
  • Csomagolásmentes boltban vásárolunk -  itt fontos megjegyeznem, hogy például én rengeteg ecetet veszek, azzal mosok, takarítok. Erre pedig felhasználom az itthon maradt műanyag 2 literes flakonokat. Nem a műanyag a rossz, hanem az, hogy rosszul használjuk. 
  • A kávégépet lecseréltük, és török kávét iszunk, így a zaccot nem kell semmilyen tárolóba beletenni. Nincs szűrő, sem kapszula. 
  • Nem vagyok hajlandó bolti tojást enni. Így kistermelőktől, vagy a szomszédtól vesszük a tojást. (Volt már olyan, hogy felhívtam a Dini szomszédunkat, hogy van e tojás, erre mondta, hogy ő nincs otthon, de menjek be nyugodtan a tyúkokhoz és szedjem ki alóluk. Imádom.)
  • Nagyon kevés étel megy a szemétbe - sőt! szinte semennyi, mert a tyúkok bármit megesznek. Igyekszem annyit főzni amennyit megeszünk, ha ez nem jön össze, mert jóval több készült, akkor igyekszem más módon elkészíteni, "felújítani". 
  • "Komposztálunk" -  vagyis minden maradékunkat, a zöldséghéját,gyümölcsmaradványokat a tyúkok eszik meg.
  • Kukoricakeményítőből készült szemetzsákot használunk, olvastam, hogy nem ér túl sokat, de ha már megvettük(az anyósom), felhasználjuk. 
  • Nem használunk papírtörlőt, e helyett a Detkko többször használható törlőkendőjét alkalmazzuk: https://detkko.com/?oldal=termekek_reszletes&id=236
  • Ja, szalvétánk sincs itthon. 
  • Kenyérzsákot és újraszalvétát készítettek nekünk. Ebben tudjuk a kenyeret tárolni, venni. (bár nagyon keveset eszünk, és igyekszem sütni) Valamint ha kirándulni megyünk, akkor tökéletes szendvicscsomagoló az újraszalvéta. 


Amiben még fejlődnünk kell:
  • Mosogatógép tablettát kellene csinálnom, de kicsit szkeptikus vagyok. Van esetleg valakinek jó receptje?
  • Növényi tej - rengeteg doboz elhasználunk. Okés, hogy valamennyire tudjuk szelektíven gyűjteni, de én a falra mászom tőle. Zabtejjel, szűrővel, forróvízzel kísérletezem. Magtej készítő gépet nem szeretnék venni. 
  • Mivel nem jutok el mindig csomagolásmentes boltba, így van, hogy berongyolok a Lidl-be és indokolatlanul bevásárolok. Ebben sajnos még fejlődnöm kell. De azt érzem, hogy egyre jobb vagyok. 
A többi résszel is érkezem hamarosan :)

Dóri

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések