A KÁVÉ


Az a típusú ember vagyok, akit a legnagyobb haragjából is ki lehet zökkenteni egy egyszerű tejes kávéval. Nekem a kávé nem a koffein tartama miatt érdekes, hanem azért, mert egyszerűen ez nekem egy szertartás. -Nyilván valóan imádom az ízét is.




Várandósságom előtt napi 3-at tuti, hogy megittam, mondjuk ebben a munkám nagy szerepet játszott, hiszen délutánra kellett a lendület, szóval az ebéd utána kávé lényege ténylegesen a koffein volt. Mivel már nem dolgozom, így a délutáni kávé kiesett, de nyugii, a koffeinmentes változattal is tökéletesen meg tudom tartani a szertartásom.

Tehát, tegyük tisztába a dolgokat, a kávé az nem egy ellenség a várandósság alatt sem. Persze nem a napi 3-5 espresso kávéról beszélek, de ha itt is betartjuk a határokat,szabályokat, akkor nyugodt szívvel igyuk meg azt a akis kávét reggel, amitől életrekelünk.



Tények:

- Egy adag espresso kb 50-60 miligramm koffeint tartalmaz, az ilyen erős kávékból maximum 3-at ajánlanak a várandósság alatt - 500 miligramm felett megnőhet az esély a vetélésre (Ugyan mááár, akkor én azt a két tejeskávémat olyan gyönyörrel fogom ezek után is inni, hogy öröm lesz nézni)
- Daganatmegelőző hatásai ismertek (garat, nyelőcső, vastagbél)
- Ha esetleg alacsony lenne a vérnyomásod, ami várandósság alatt előfordulhat, nyugodtan dönts le egy kávét a helyett, hogy szédülsz, fáradt vagy és semmi értelmes dolgot nem tudsz csinálni. Nekem átlagosan 100/60 a vérnyomásom, a tökéletes 120/80 helyett. A szülésznőm még meg is kért, hogy igyak már kávét légyszi, mert egyébként csak vegetálnék az ágyban és számolnám a plafonon a nemtudommiket)
- Ne feledkezzünk meg arról, hogy a teák nagy része, a kóla és a kakaó is tartalmaz koffeint.
- A kávé mindig reggeli után jöhet csak. Több okból is, a gyomornak nem tesz túl jót a ledöntött espresszó, hiszen a gyomornak reggel valami jó zsíros falatot kellene kapnia, hogy az epével együtt beinduljon a működése (a tökéletes reggeliről lesz még szó), plusz ha kávéval indítasz, utána nem nagyon lesz kedved reggelizni, DEE a reggeli az egyik, ha nem a legfontosabb étkezésünk.
- Magas az antioxidáns tartalma (*Antioxidáns: Az oxidáció egy természetes folyamat, mely szervezetünkben is végbemegy. A környezetből szervezetünkbe kerülő méreganyagok (szabadgyökök) felgyorsítják ezen oxidációs folyamatokat, sejtjeinket roncsolva és pusztítva. Az antioxidánsok ezen oxidációs folyamatokat hivatottak lassítani, illetve megállítani.)
- Felpörgeti az anyagcserét (Igen, pont úgy, ahogy gondolod :))




Szóval én azt mondom, mehet a kávé, persze csak mértékkel, és csak akkor ha egészséges a várandósságod. Én mondjuk dirket rákérdeztem az orvosnál és a bábánál is, hogy mehet e :)

Tudood!!Mindig konzultálj az orvossal, szülésznővel,bábával, de érezd a tested és a kisbabád :)

Dóri



Ha tetszett, oszd meg másokkal is, vagy hagyj egy kommentet!
Valamint, ha több infót szeretnél, kövess instagrammon és/vagy facebookon.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések