Kettő helyett - apró kiakadás


Lehet, hogy kicsit erősen fogalmazok, ezért előre is elnézésedet kérem, de ettől a mondattól kiborulok...

Nem akartam ezt címnek írni, de ez így talán mindenkinek érthető, hogy mit is akar takarni ez a bejegyzés.
Azért nem szerettem volna ezt a címet adni, mert akkor én is csak erősítem ezt a "kettő helyett együnk" tábort. Pedig nem akarom, és kijelentem, hogy nem kell kettő helyett enni attól, mert egy bébi nő a pocakodban.  Nem az ikertestvéredet hordod egész nap magadon, akinek uganannyi az energia igénye, mint neked. Hanem egy kisbabát, aki a 9. hónapra éri el a 3-4 kilogrammot... az első hónapokban egy kis magzatról beszélünk, akinek nem kell napi 2000-2500 kcal. 

Tehát arra kérnék minden nőnemű egyedet, aki várandós lesz, ne egyen két ember helyett. Biztosan lesznek a táplálkozásodban furcsa dolgok, (én például az első 3 hónapban és most a 7. hónapban sem tudok húst enni, és 5 hónapon kersztúl kilószámra habzsoltam a barackot) de ezek jönnek és mennek. És attól, mert a  "gyerek kívánja" nem kell felfalni egy zacskó gumicukrot vagy épp nutellát. 


*Mikor várandósokkal beszélgetek, mindig megkapom erre azt, hogy de hát nézd, semmi baja nincs a gyereknek és nekem se, pedig annyi gumicukrot ettem, hogy belegondolni sem merek. 
Ez mind szép és jó, de felelős vagy a kisbabádért már a pocakodban. Valóban, egy zacskó gumicukortól nem dől össze a világ, de ha a baba első kilenc hónapjában finomított és feldolgozott élelmiszerekkel találkozott, akkor ne csodálkozzunk, ha nem eszi meg a brokkolit, vagy idősebb korában sokkal jbban fogja preferálni ugyanezeket az élelmiszereket. (Nyilván ez függ a nevelésen, mit lát otthon, cukros fiók, ajándék csoki stb, ezekről később)

Nem fogom játszani a mártírt, imádom a nutellát, tényleg, ha letennétek elém egy nagy üveggel, simán be tudnám tolni, és szemrebbenés nélkül enném meg az egészet egy Harry Potter rész alatt. DE mivel tudom, hogy a nutella nem a legegészségesebb dolog, ezért nem teszem meg. (Több okból, se cukorsokkot nem akarok a gyereknek és magamnak se, valamint nem szívesen cipelek plusz kilókat azért, mert éppen a gyerek nagyon megkívánta.)



Szeretnék tisztázni a blogomban pár tényt-infót az egészséges táplálkozásról. Hiszen nagy vonalakban ezek vonatkoznak a várandósokra is. Ez a bejegyzés csak egy kis szösszenet, hogy lásd, hogy hajlamos vagyok elég erősen fogalmazni, főleg azért mert ez az az én blogom, tehát tükröznie kell a személyiségemet, valamint nem vagyok oda azokért, amiket a kismamák fejébe próbálnak belenyomni. 

Tehát kedves kismamák, legyetek kreatívak, és ne az első oldalt nézzétek csak meg, amit kidob a google, hogy #kismama #egészségestáplálkozás. 

Dóri

Ha tetszett, oszd meg másokkal is, vagy hagyj egy kommentet!
Valamint, ha több infót szeretnél, kövess instagrammon és/vagy facebookon.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések